Medieträning

Min mediaträning medieträning inleds med ett teoripass med massor av tips. Varför blir vissa frågor stora i media? Hur arbetar en redaktion? Hur tänker en journalist? Vad är en nyhet?
Därefter gör vi intervjuer framför kamera så att vi kan dokumentera. Inför varje medieträning tar jag fram skräddarsydda frågor som kan dyka upp just för ditt det företag eller organisation.

Jag ställer frågor, ofta tuffa, och så går vi igenom svaren. Jag ger tips och så upprepar vi tills allt sitter. Jag kan också arbeta med att ta fram budskap för att ytterligare profilera dig och din verksamhet.

Jag brukar inte berätta vilka jag medietränar. Men eftersom det
omskrivits i media kan jag bekräfta att jag tränar ledningen förmediaträning medieträning
Sveriges Riksbank.

Jag har varit med och utforma budskap tillsammans med
ledningen, inklusive Riksbankschefen Stefan Ingves, inför
räntebesked.

Om du vill veta mer har jag också fått grönt ljus av vissa andra uppdragsgivare som kan bekräfta att min mediaträning medieträning ger gott resultat, så hör gärna av dig för en diskussion.

Mediaträning medieträning

Man ska väl aldrig tala illa om konkurrenter. Men låt mig ändå komma med en synpunkt. Eller snarare, låt mig citera en känd informationsdirektör som sade:
Det vimlar av medietränare där ute, människor som inte satt sin fot på en redaktion på mycket länge. De vet inte riktigt vad de pratar om för så mycket har hänt på senare tid.

Jag tar till mig detta. Inte bara för att jag fram till för några år sedan själv var reporter på Ekoredaktionen på Sveriges Radio.

willy silberstein tips om mediaträning

Mediaträning med Willy Silberstein

För det stämmer verkligen i sak. Den som inte ganska nyligen hållit i en mikrofon, den som inte kört skjutjärn med någon makthavare nyligen är inte en lika bra medietränare.
Själv finner jag en enorm glädje i att medieträna. Jaja, nu tänker ni att det där säger han bara för att han vill ha mer kunder och göra fler affärer.
OK, jag gör gärna bra affärer. Men jag menar verkligen att det är så himla kul.
För att se människor växa, att hjälpa människor att uttrycka sig bättre är ibland en enorm kick. Och, jag har inte tränat någon som inte blivit bättre. Visst, hur stora framstegen är varierar. Men alla blir bättre.
Och, som jag lovat så många gånger tidigare, den genomgått min medieträning och inte lärt sig något får pengarna tillbaka.
Det har jag erbjudit länge. Ingen har begärt pengarna tillbaka.
Låt mig i all ödmjukhet säga att jag inte är förvånad.
Hur lägger jag då upp min medieträning?
Jag inleder alltid med ett teoripass med massor av tips. Varför blir vissa frågor stora i media? Hur arbetar en redaktion? Hur tänker en journalist? Vad är en nyhet?
Därefter gör vi intervjuer framför kamera så att vi kan dokumentera. Inför varje medieträning tar jag fram skräddarsydda frågor som kan dyka upp just för ditt det företag eller organisation.
Jag ställer frågor, ofta tuffa, och så går vi igenom svaren. Jag ger tips och så upprepar vi tills allt sitter. Jag kan också arbeta med att ta fram budskap för att ytterligare profilera dig och din verksamhet.
Jag brukar inte berätta vilka jag medietränar. Men eftersom det
omskrivits i media kan jag bekräfta att jag tränar ledningen för Sveriges Riksbank.

Jag har varit med och utforma budskap tillsammans med
ledningen, inklusive Riksbankschefen Stefan Ingves, inför
räntebesked.
Om du vill veta mer har jag också fått grönt ljus av vissa andra uppdragsgivare som kan bekräfta att min medieträning ger resultat, så hör gärna av dig för en diskussion.